------------------------
36 Народно събрание;Триста осемдесет и трето заседание;
МАРИЕЛА МИТЕВА (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3): Колеги, съжалявам много, но мотивите, поради които искате отпадането на тези текстове по-скоро трябва да мотивират тяхното подкрепяне. Защото ако погледнете Ц 14, ще видите, че до избирането на Върховния касационен съд и Върховния административен съд компетенциите им се изпълняват от Върховния съд. Следователно едва когато бъдат преназначени съдиите във Върховния касационен и Върховния адми107/2. нистративен съд, можем да говорим за преустановяване на дейността на Върховния съд.
------------------------
36 Народно събрание;Сто деветдесет и пето заседание;
Когато погледнем обявените конкурси, навсякъде в страната, особено в градовете Ловеч, Велико Търново, Габрово, Враца, Шумен, Добрич, Варна, Пловдив, Перник, където за една година е надхвърлен определеният за годината 25-процентов размер, като за самите окръжни градове вакантни се оказаха блико 100 на сто от местата. Нормативната база не е противоречива, господин министър, както считате. БП/ВР 88.1
------------------------
36 Народно събрание;Сто деветдесет и пето заседание;
Едно неудобство е министърът да назначава всички директори. Може би в бъдеще ще трябва да децентрализираме тази дейност при наличност естествено на укрепнали, на авторитетни регионални инспекторати, за което трябва да спомогнат всички обществени и политически сили, а също така и самото министерство много добре да погледне в изграждането на тези структури, които решават назначаването на управлението на директорите, а те от своя страна, по-нататък и на учителите.
------------------------
36 Народно събрание;Триста шестдесет и девето заседание;
И има нещо много важно - че има решение на Народното събрание и то, както знаете, завчера го гласувахме: точка първа да бъде именно нашето питане. (Оживление) Включили сме го, имате програмите, погледнете. Тъй че това значи сега да прегласуваме наше решение.
------------------------
36 Народно събрание;Двеста петдесет и първо заседание;
Знаем в колко тежко положение са били те, но гледайте сега. Ако погледнем реално на нещата, трябва да видим, че много други професии са в много по-тежко положение от адвокатите. Не са тези, които трябва да оплакваме тук, в това Народно събрание.
------------------------
36 Народно събрание;Четиристотин двадесет и четвърто заседание;
Така че, господин председател, аз Ви моля да погледнете чл.5 от правилата, които Народното събрание прие (мисля, че ал.2 беше, ако не греша - чл.5, ал.2 от тези правила), където е казано точно това. И съжалявам, но съобразно това не бихте могли да сложите на гласуване предложението на господин Лютфи.
------------------------
36 Народно събрание;Триста четиридесет и шесто заседание;
Днес имаме безпрецедентно малък брой осъдени лица. От сто години, откакво се води статистика, само в 1912 г., доколкото погледнах данните, има по-малко осъдени лица.
------------------------
36 Народно събрание;Двеста шестдесет и шесто заседание;
ИЛКО ЕСКЕНАЗИ (СДС): Първо, една редакционна бележка. Не мога да приема променената ал. 4 на чл. 90. Няма променена. Ние препращаме към чл. 90, ал. 4, която е отменена, а на нейно място сме сложили друга ал. 4. Отменена е. Тя е заместена с друго съдържание. Не може да се позоваваме на променена алинея. Погледнете го чисто юридически. Ако тя е променена, значи тя е действащата ал. 4, която тук се приема. Просто за мен няма никакво съмнение, че се препраща към отменената ал. 4 на чл. 90, защото тя казва и тя говори за тези преференции.
------------------------
36 Народно събрание;Четиристотин двадесет и пето заседание;
В случая не бих искал да флиртувам с никакви концептуални схеми за началото, средата и края на всеки процес, но се изкушавам да ви провокирам да се погледнем отстрани, за да предположим точно с какво Тридесет и шестото Народно събрание ще остане в историята на съвременна България.
------------------------
36 Народно събрание;Сто шестдесет и шесто заседание;
Смятам, че няма защо ние да се убеждаваме, че народните представители трябва да имат съответните условия, за да работят нормално. Нека да се погледнем сега какво представляваме като народни представители. Това го казвам съвсем между нас. Къде са нашите кабинети, къде са нашите компютри, къде е обслужващият персонал, къде е всичко онова, което се иска, за да работим ние нормално?
------------------------
36 Народно събрание;Триста и двадесето заседание;
ПРЕДСЕДАТЕЛ СТЕФАН САВОВ: Господин Желев, това е съвсем правилно предложение, но то е имплицитно свързано с тяхното заявление, както и с нашите. И отново напомням да си погледнете списъка и да видите колко много хора от вас не са подали все още.
------------------------
36 Народно събрание;Триста и двадесето заседание;
За новото правителство: не искам да се засягат новите министри, но като гледам правителството, си спомням поговорката: 1095.3 "Пременил се Илия, погледнал се - пак в тия" (Оживление в блока на БСП) Това, което беше нужно на България - и аз мисля, че това е основната грешка на СДС - беше едно силно правителство, което да се ползва със солидна обществена подкрепа...
------------------------
36 Народно събрание;Четиристотин и дванадесето заседание;
ЕМИЛИЯ ТОМОВА (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Уважаеми господин председателю, вземам думата само за да бъда от полза, да Ви помогна да излезете от тази процедурна схватка и се надявам да погледнете внимателно чл. 37 от правилника.
------------------------
36 Народно събрание;Триста осемдесет и пето заседание;
ЗЛАТИМИР ОРСОВ: Погледнете в чл. 633, господин председател. Там е казано: решението за обявяване в несъстоятелност. Този термин трябва да се промени. Трябва да бъде казано: решението за откриване на производството по несъстоятелността.
------------------------
36 Народно събрание;Двеста петдесет и пето заседание;
ЕМИЛ КАПУДАЛИЕВ (от място): Може ли да погледнете колко е часът! В колка часа правите промени? Това не може да се гласува!
------------------------
36 Народно събрание;Четиристотин и първо заседание;
Изобщо не искам да засягам нататък дългосрочната перспектива извън 2000-ата година, в която много малко от икономистите и финансистите смеят да погледнат. Защото отвъдъ тази перспектива, в периода между 2000-а и 2010-ата година обслужването на дълга само към банките-кредитори става средно 686 милиона щатски долара годишно. Или то е два пъти и половина по-високо, отколкото плащанията, които предстои да извършим до края на века.
------------------------
36 Народно събрание;Девето заседание;
АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Съвсем конкретно ще го повторя. Предложението беше за една финансова санкция за хора, които пречат на работата на Народното събрание, и то народни представители. В този смисъл трябва просто да се погледне в процедурните правила дали това е фиксирано, или ако не е, то в Народното събрание трябва по съответната процедура, моето предложение беше точно това, да удържи по една надница и за вчера, и за днес, на тези народни представители, които пречат на работата на Народното събрание.
------------------------
36 Народно събрание;Триста тридесет и седмо заседание;
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЙОРДАН ШКОЛАГЕРСКИ: Не, господин Гоцев, нека да разсъждаваме така, явно ние сме в областта на административното право. Издаването на една такава заповед задължава издателят да я проведе докрай. Няма нужда да му се пишат инициативи или нещо друго. И аз мисля, погледнете текста сега, мен това ми идва на ума от това разсъждение - няма ли да стане текстът по-добър, ако стане така: "Заповедите за принудително отвеждане до границите или за изгонване от страната се изпълняват от службите за административен контрол на чужденците"?
------------------------
36 Народно събрание;Двеста и седмо заседание;
Така че аз категорично се противопоставям против това да се въобще променя дневният ред. Той се гласува в началото, погледнете правилника, и сме гласували, че ще имаме след тази точка законодателната програма. Това е по правилника.
------------------------
36 Народно събрание;Триста двадесет и шесто заседание;
Така както е формулирано - "юридически лица, занимаващи се със селскостопанска дейност", могат да се включат всякакви други фирми и с друга дейност. Вие знаете, че когато се регистрира една фирма, се регистрира от А до Я, без наркотици и оръжие. Това е. Така са всички регистрации. Погледнете в "Държавен вестник". 32.4 Ние не може да позволим и ако на някой от вас позволява съвестта да се ползват средствата, стотинките на нашия народ, който бедства, да се облагодетелстват знайни и незнайни фирми юридически, моля ви, се аз не мога да участвам в такова престъпление срещу нашия народ.
------------------------
36 Народно събрание;Двеста тридесет и трето заседание;
Освен това смятам, че в чл.421 е отстъпено сериозно от правилата за договорната автономия. Този текст урежда банковите договори. Той поставя банката в едно доста привилегировано положение. Това е Договорът за банков кредит. Погледнете чл.421 и ще видите при какви случаи в ал.1 банката би могла да предяви една предсрочна изискуемост на вземането си, което произтича от отпуснат кредит. Смятам, че тези правила трябва да се прецизират и да се даде по-голяма закрила на длъжника по този Договор за банков кредит.
------------------------
36 Народно събрание;Двеста осемдесет и осмо заседание;
ЮНАЛ ЛЮТФИ (ДПС): Уважаеми господин председател, уважаеми колеги народни представители! Нека да погледнем въпроса принципно. 246.3 И аз тук ще се съглася с господин Савов, че след като вече ние сме гласували едно решение, касаещо точка да влезе в седмичната програма за работа на нашия парламент, изваждането на тази точка от тази програма може да стане само от същия парламент, който е гласувал съответната точка да влезе в програмата на Народното събрание.
------------------------
36 Народно събрание;Двеста осемдесет и осмо заседание;
И Вие, ако погледнете програмата за работата на Народното събрание, ще видите, че всъщност в нея няма почти нито един закон от тази законодателна програма, по която някога сме работили.
------------------------
36 Народно събрание;Сто петдесет и девето заседание;
ВЕНЦЕСЛАВ ДИМИТРОВ: Затова именно, господин професоре, аз казвам следното. Нека в комисията още един път да погледнем цифрите и да ги фиксираме. Какво толкова? Ще останем пет минути и ще фиксираме цифрите, и ще предложим този текст готов за гласуване с единодушие, а не да се караме тук и да бавим законодателното време. Това ви предлагам. Вие искате сега тук да импровизираме и да казваме "300-350 или 400, или 250". Точно това искам и аз - да фиксираме цифрите, като седнем на спокойствие.
------------------------
36 Народно събрание;Сто петдесет и девето заседание;
ПРЕДСЕДАТЕЛ СНЕЖАНА БОТУШАРОВА: Аз Ви моля да погледнете т.3, тъй като там също става дума за един термин - Министерството на околната среда, а при заличаването е вписан също министърът като отговорен. Може би трябва да се преведе.
------------------------
36 Народно събрание;Сто четиридесет и пето заседание;
Както и в условията на чл.330, ал.2, т.5 и 6. Това са условия, които са свързани с уволнение без предизвестие. Когато погледнете в текста, ще разберете, че става дума за - това е чл.330, ал.2, т.5 и 6...
------------------------
36 Народно събрание;Двеста осемдесет и девето заседание;
Следователно не става въпрос само за нарушение на чл. 66, за който господин Луджев говори. Става въпрос за нарушения на Правилника за работа на Народното събрание. Става въпрос наистина за изпълнение на поръчка на госпожа Маринова. При това положение не бъркайте "Раковски" 134, а погледнете във вашата къща. Благодаря. (Ръкопляскания от блока на СДС)
------------------------
36 Народно събрание;Сто и осемдесето заседание;
Ако погледнем от формална гледна точка, тази декларация е разработена, утвърдена и отпечатана във времето, когато аз не бях на работа в Министерство на финансите. Така че тя е подписана от бившия министър на финансите, отпечатана е в голямо количество, около 2 000 000 лева са похарчени и е дадена в данъчните служби. Но това е формалното. Това, разбира се, не е найсъщественото.
------------------------
36 Народно събрание;Триста деветдесет и второ заседание;
От една страна, апелираме да не ги смесваме, а от друга страна постоянно ги смесваме. В тоя смисъл аз подкрепям предло38.4. жението на господин Ставров, като ви моля да погледнете чл 3, точка 9 какво гласи - "подготовка и поддържане на националното стопанство..." и т.н.
------------------------
36 Народно събрание;Сто четиридесет и седмо заседание;
Аз си спомням добре, когато гласувахме, защото аз председателствувах, казах, че ще размножим доклада и казах, че всички допълнителни материали са на разположение както в моя кабинет, така и при господин Марков. Никой не си е дал труда да го погледне. Може да се види стенограмата. (Ръкопляскане от СДС.)
------------------------
36 Народно събрание;Шестнадесето заседание;
ПРЕДСЕДАТЕЛ СТЕФАН САВОВ: Ако погледнем граматично, мисля, че общото е единственото число, което обхваща и множественото. Ясно е, че той употребява заплахи, жестове и т.н. към един колега, същото се отнася и за няколко души. Докато при израза "свои колеги" бихме попаднали без "свой".
------------------------
36 Народно събрание;Шестнадесето заседание;
Тази зала помни, господа, подобни думи и техните последици както от по-близкото, така и от по-далечното минало. Но да оставим думите и да погледнем фактите.
------------------------
36 Народно събрание;Триста деветдесет и трето заседание;
Но сега по същество аз мисля, че по-сериозно трябва да се погледне към двете предложения. И ще кажа защо. Никой не оспорва ролята на Министерския съвет и той има съответни правомощия не само по отношение на отбраната, но изобщо им ного други. Но в тоя закон Министерският съвет също е изведен доста подробно със своите правомощия по отношение на отбраната. 50.2
------------------------
36 Народно събрание;Триста деветдесет и трето заседание;
В тоя смисъл особено пък за министъра на отбраната всички ще се съгласите, че въпреки и други ведомства, министерства и т.н. да имат задължения в областта на отбраната, неговите са особени и са доста по-широки. И неслучайно този член 25, ако го погледнете, се състои от 14 точки, само първата му алинея и още 5 след това.
------------------------
36 Народно събрание;Триста деветдесет и трето заседание;
В този смисъл аз бих помолил колегите да погледнат следващия член под номер 17. Там са изброени съвсем точно според Конституцията ония дейности, които Събранието извършва в рамките на ръководството на отбраната. Това е просто следващият член, само че, тъй като е на другата страница, се изисква известно интелектуално усилие, за да се прочете. Предлагам ви да го извършите. (Оживление)
------------------------
36 Народно събрание;Триста деветдесет и трето заседание;
ВЕНЦЕСЛАВ ДИМИТРОВ: Вижте, господа, всичките, които защитавате този закон: за мен, с извинение към тези, които са го приготвяли, особено в икономическата му част законът е една голяма бълвоч, един голям качамак, буламач или както искате, така ще ви кажа! Защото виждам, че настоявате да влязат глупости в закона. Моля ви се! Погледнете в небето, помислете, че има малко по-умни хора от вас по въпросите за бюджета. Създали сте специализирана комисия. Изслушайте какво ще ви кажа, ако не аз, то поне членовете на тази комисия от вашата парламентарна група!
------------------------
36 Народно събрание;Четиристотин и седмо заседание;
Нашата оценка, разбира се, не може да бъде само с един адресат. Днес ние трябва да си дадем сметка за цялостната ситуация в страната, за да погледнем не само в същинската правителствена дейност, но и в отговорностите на парламента вчера, днес и утре, не само в портфейла от пасивите и активите на правителството, но и в способността на парламента да поддържа една ефективна, всеотдайна и почетна изпълнителна власт.
------------------------
36 Народно събрание;Сто деветдесет и второ заседание;
Щом той не отговаря на тези жизнени проблеми, които Вие посочихте, безспорно той се нуждае от допълнително обсъждане и допълване. Вътре в него има будещи недоумение изрази и терминологии. Фармакопея! Посочено е, че фармакопеята е качество, а след това се казва, че качеството отговаря в лекарствените средства на фармакопеята. Погледнете преходните разпоредби да видите какви глупости сте написали! То просто е недопустимо за едно Народно събрание!
------------------------
37 Народно събрание;Петдесет и пето заседание;
И в тази връзка да погледнем външнотърговския режим. Нима митата, нима тарифите, нима в Европейската общност... и много добре знаете, че чрез техните интервенционни цени, с които те гарантират на своите производители стабилност на дохода и техните по-високи импортни цени, чрез които те гарантират поддържането на вътрешни цени, те не регулират ценовата политика изключително на търговия на дребно?
------------------------
37 Народно събрание;Сто и четвърто заседание;
ВЕНЦЕСЛАВ ДИМИТРОВ (НС): Уважаеми господин председателю, колеги! Приемаме Закон за устройството на държавния бюджет. Такъв, естествено е необходим. Не е политически закон. Не става дума за един закон, който ще действа при управлението само на една политическа сила. Аз се надявам още доста правителства, доста парламенти да се сменят и да работят по този закон. Затова трябва да погледнем малко по-напред, което каза и преждеговорившият, макар че и по друг повод.
------------------------
37 Народно събрание;Сто и седемнадесето заседание;
Ако трябваше формално да погледна на Вашия въпрос, бих Ви уведомил просто, че с излизането на Закона за изменение и допълнение на Закона за собствеността и ползването на земедлските земи в "Държавен вестник" бр. 45 от 20 май 1995 г. Министерството на земеделието и хранителната промишленост няма правомощия да се намесва във взаимоотношенията, създадени между лицата, имащи 25.1. право на дял от имуществото на заличените организации и в ликвидация.
------------------------
38 Народно събрание;Заседание от 22 май 1997;
МИХАИЛ МИКОВ (ДЛ): Почитаеми господин председател, колеги! Аз ще отправя една реплика към колегата Апостолов във връзка с нов закон - стар закон. Като че ли в законодателството и неговото действие за всяка една правна система невинаги новото води до нещо по-добро? В това отношение можем да погледнем код "Наполеон" Бюргерлих Гезетцбух, а у нас Закона за задълженията и договорите. Така че този аргумент по принцип не бива да ни ръководи въобще в законодателната ни дейност. Когато е необходим нов закон - да. Но, когато правим нов закон заради самия нов закон, това не е така.
------------------------
38 Народно събрание;Заседание от 25 май 1997;
Аз ви моля в тази връзка да погледнете по-отговорно на това, което правим, и да изчистим елементите на популизъм точно от този момент, като добре съзнавам, а и вие добре знаете, и ние го обещахме това още на първо четене, че в онзи момент, когато тази таблица стане неактуална, достигне параметрите на днешния ден на неактуалност, нищо не пречи уважаемите господа народни представители да променят тази таблица и да я актуализират към момента, в който намерят за необходимо това. Всяка година последните няколко години това е ставало няколко пъти на годината, ако си спомняте. Благодаря.
------------------------
38 Народно събрание;Дванадесето заседание;
И в комисията, и днес ще продължавам да твърдя, че ние много сериозно трябва да погледнем на тази разпоредба, която за съжаление, както подчерта и колегата Папаризов, изпуска досегашния изричен текст за участие в ръководството на БНБ само на български граждани. Защо?
------------------------
38 Народно събрание;Дванадесето заседание;
ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ (ДЛ): Господин председателю, процедура е. При първо четене в проекта, който ни беше раздаден и който обсъждахме, в чл. 30, Вие го имате пред Вас, погледнете, има многоточие. Нито е определена валутата - дали ще бъде доларът, дали ще бъде марката, нито съотношението. Това не е обсъждано на първо четене. И всички сме свидетели на този проблем.
------------------------
38 Народно събрание;Дванадесето заседание;
ПРЕДСЕДАТЕЛ ИВАН КУРТЕВ: Погледнете правилника! Наистина отскоро го имаме всички, само от днес, но четете правилника, съветвам ви всички и тогава няма да го нарушаваме.
------------------------
38 Народно събрание;Заседание от 11 юни 1997;
И въпреки че е извън темата, позволявам си да кажа едно изречение по въпроса за отлагането. Добре, като отложим, после какво ще приемем? Какво ще приемем? Погледнете Закона за банката, погледнете Правилника на Народното събрание и ще видите, че единственото, което можем да направим, е да приемем за сведение и толкова. Нито можем да отменим отчета, нито да го върнем, нито да не го приемем, нито нищо. Просто за сведение го приемаме и това е.
------------------------
38 Народно събрание;Заседание от 11 юни 1997;
Но преди всичко от тези 15 милиона, които са изразходвани за инвестиции, оборудването на печатницата е близо 13 млн. и другият един милион и нещо това е за новото строителство, което е във връзка именно с печатницата. И там е един милион и нещо, и като погледнете, почти няма нищо друго.
------------------------
38 Народно събрание;Заседание от 26 юни 1997;
Прави ми впечатление обаче, че някои от намеренията ни да се попълнят фондовете за пенсионно осигуряване просто не издържаха и сега трябва да се търси друго решение. Беше предоставена една огромна база от държавна фирма "Социален отдих" на Националния осигурителен институт, като се надявахме, че оттам ще дойдат приходи, които да попълват бюджета на фонд "Обществено осигуряване". И сега, когато погледнахме какви са резултатите, се оказва, че те са точно обратните на това, което очаквахме - вместо да се получават приходи, се оказва, че се налага да се правят разходи за поддържане на тая база.
------------------------
38 Народно събрание;Заседание от 27 юни 1997 - 2;
Моля ви, погледнете на това не като на партийно поръчение. Моля ви, разберете, че един народ, който не храни армията си, започва да храни чужда. Показах, че има поне 3 процента, идващи от брутния вътрешен продукт, идващи от намаляването на основния лихвен процент и плащанията по вътрешния дълг. Три процента, подчертавам, това са над 60 млрд.лв. Искаме 1/4 от тези средства. Не искаме цялата тази сума.
------------------------
38 Народно събрание;Заседание от 27 юни 1997 - 2;
Аз ви казвам, че това лихвено равнище е продукт на много точно ежемесечно изчисление. И не разчитайте, че тук ще има един ресурс, който да дойде и "дайте сега да го разпределим!". Просто разберете, че трябва да погледнем не само в тази сфера, но и в другите по един и същи начин. Още повече, че точно тази система се нуждае от най-голяма степен на реформа. И то не реформа въобще, а реформа, която да снижи и да даде възможност на разходите да бъдат в рамките на възможностите на България.
------------------------
38 Народно събрание;Заседание от 28 юни 1997;
От приемането на тази алинея произтича текстът, който ви предлагам. Както вчера, когато направихме за съдебната власт и се съгласихме да бъде там и там, не питахме защо предложенията се правят тук, а ги променихме, защото приехме едно друго предложение. Тези предложения, които правя сега, произтичат от приетите от нас алинеи 2 на чл. 5, чл. 8 и чл. 10. Погледнете ги пред вас и ако имате някакви възражения, с удоволствие бих ви изслушал.
------------------------
38 Народно събрание;Заседание от 30 май 1997;
Трето. Ами, погледнете поне десет числа, с които след 15 дни всеки един от вас, уважаеми народни представители, може да се запознае.
------------------------
Кратък курс по ветроходство;http://www.bg-sail.org/
От кой край на стартовата линия да стартираме. На този въпрос има лесен отговор. Застанете в средата на линията с лице към вятъра. Погледнете към знака или към съдийската лодка. Предпочитания край на стартовата линия е този, който е по близо до следващия знак по дистанцията.